Vad driver ett företag framåt?
När man ska hitta en grund till ett företags kommunikationsplattform kan en springande punkt vara drivkraften. Alltså, vad är det som driver företaget framåt? Vad är det som inspirerar företaget till hårdare arbete? Finns det något underliggande motiv?
Ibland visar det sig att man i drivkraften hittar ingredienser som i allra högsta grad bidrar till ett fungerande kommunikationsrecept. Det kan vara att man vill föra arvet vidare. Företaget kanske har verkat på samma plats i över 100 år och därför har personliga relationer till sina anställda i flera generationsled. Man värnar både bygden och människorna i samhället. Det kan också handla om att man vill göra skillnad för människorna och världen genom en tjänst/produkt. Företaget kanske utvecklar produkter och tjänster som underlättar vardagen för många? Eller så är drivkraften kanske upplevelsestyrd. Man vill ge användaren/kunden upplevelser att minnas.
Drivkraften är inte detsamma som visionen men de är närbesläktade.
Tillbaka