Magasinet – showen är din!
När man som jag har arbetat med reklam och marknadsföring i mer än halva sitt liv samlar man på sig en del favoriter. Dessa favoriter blir som pålitliga följeslagare. Magasinet är en sådan trogen följeslagare.
Tio goda skäl för att satsa på ett företagsmagasin
- I ett magasin har man möjlighet att både skriva och formge friare än vad grafiska manualer, kommunikationsplattformar (och marknadschefer) annars tillåter.
- I ett magasin kan man lyfta fram kunskap som annars kan vara svårt att få fram. Här kan man tipsa, analysera, trendspana och lyfta fram kundreferenser.
- Man kan sprida varumärkeskännedom till såväl anställda, kunder och leverantörer.
- Man får automatiskt innehåll (content) till sociala medier, nyhetsbrev och webb. Vi vet alla hur svårt det kan vara att fylla flödena med bra innehåll.
- Säljarna brukar uppskatta magasinet eftersom de får en anledning att besöka kunderna.
- Det är perfekt i mässammanhang att bunkra upp i montern med rejäla mängder magasin. De brukar gå åt som smör i solsken.
- Man kan lyfta fram medarbetare, leverantörer, kunder och ambassadörer genom djuplodande reportage.
- Lägger man upp magasinet på webben kan arbetssökande få en inblick i hur företaget jobbar och för nyanställda är trycksaken en perfekt välkomstlektyr.
- Om magasinet representerar en koncern är landsgränserna inga problem utan man kan göra nedslag var stans i världen. Det brukar vara välkommet!
- Rätt utformat blir magasinet en fantastisk varumärkesbärare.
Här kan du se ett exempel på magasin som producerades åt Swede-Wheel hösten 2019.
Tillbaka